Sluit je aan bij Tekstnet!

Cecile Keller

  • 4 mei 2020
  • Leestijd: 2 min

“Ik schrijf online marketing-content voor mkb-bedrijven. Meestal help ik ook bij het aanscherpen van de propositie, de doelgroep en het onderscheidend vermogen.” Eens in de maand zetten we een Tekstnet-collega in de spotlight. Deze keer is dat Cecile Keller:

Hoe en wanneer ben je tekstschrijver geworden?
Ik was in-between-jobs, keek wat rond op internet en zag verschillende bedrijfswebsiteteksten voorbijkomen. Ik dacht dan vaak: als ze het net even anders formuleren, krijgen ze vast meer klanten. Of betere kandidaten voor de openstaande vacatures. Ik besloot ondernemers te gaan helpen met hun content. Van de woorden tekstschrijver en copywriter had ik nog nooit gehoord. 

Wat voor werk doe je en voor wie?
In het begin heb ik tekstschrijversklussen gedaan zoals redactie van afstudeerscripties en rapporten. Inmiddels werk ik vooral als copywriter: ik schrijf online marketing-content voor mkb-bedrijven. Eigenlijk zoals ik op het idee ben gekomen. Meestal help ik ook bij het aanscherpen van de propositie, de doelgroep en het onderscheidend vermogen. Daarnaast bied ik nu ook hulp aan bedrijven die aan de hand van een bepaalde gesprekstechniek meer rendement uit hun verkoopgesprekken willen halen tijdens bijvoorbeeld zoomsessies en vakbeurzen. Want ook in een-op-een-communicatie is taal cruciaal. 

Wat vind je het leukst aan je werk?
Het is altijd superleuk om het effect van je eigen werk te zien. Zo heeft een persbericht dat ik stuurde naar lokale media, de aandacht getrokken van onder andere RTL Nieuws. En laatst liet een klant weten dat er meerdere sterke kandidaten waren afgekomen op een vacature die altijd moeilijk in te vullen was. 

Wat is jouw kracht als copywriter?
Doorvragen! Zo blijf je weg van de oppervlakte. Daarnaast heb ik een stevige ondergrond gekregen dankzij een opleiding aan het Centrum voor Communicatie & Journalistiek van Hogeschool Utrecht. Omdat ik na de opleiding samen met de docent aan een grote klus heb kunnen werken, heb ik er zelfs extra profijt van gehad. Kennis van marketing in bredere zin heb ik inmiddels ook opgedaan.

Cecile Keller – www.ckomma.nl

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in en je ontvangt via mail updates over nieuwe blogs en berichten.

Loading

Lees meer in de spotlight

Spotlight

Tiewen Visser

Spotlight

Desiree Pennings

Spotlight

Jan Wolter Bijleveld

Spotlight

Jeroen Fidder

Spotlight

Kitty Döppenbecker

Spotlight

Jolette van Eijden

Spotlight

Arthur Snaauw & Digital Minds

Spotlight

Wouter den Ottelander