Ik heb de opleiding Journalistiek gevolgd en na mijn stage bij het Brabants Dagblad ben ik daar blijven hangen. In 2017 heb ik mijn ziel verkocht aan de ‘commerciële’ wereld en ben ik voor een tekstschrijversbureau in Tilburg gaan werken. Drie jaar later stapte ik over naar een bedrijf in IJsselstein om marketingstrateeg te worden. Na het faillissement van mijn vorige werkgever in maart 2023 ben ik ZZP’er geworden.
Ik ben lid geworden van Tekstnet dankzij Jan Broeks. Ik ken hem uit mijn tijd dat ik nog in Tilburg werkte en woonde. Hij heeft me enkele goede adviezen gegeven bij het optuigen van mijn bedrijf. Hij wees me bijvoorbeeld op de intervisiegroepen en de mogelijkheden om kennis te delen met vakgenoten bij Tekstnet. Daar kijk ik erg naar uit!
Als zelfbenoemd Chief Copy van CopyCreative adviseer ik bedrijven in de IT en maakindustrie over hun marketing. Ik houd strategische sessies, werk marketingplannen uit, bewaak de rode draad gedurende het jaar en schrijf uiteraard alle benodigde teksten.
Mijn belangrijkste kracht is mijn vermogen om mee te denken vanuit mijn kennis van de branche over nieuwe oplossingen. Klanten zien mij vaak als een onderdeel van hun eigen bedrijf. Een van de zaken waar ik klanten vaak mee zie worstelen is bijvoorbeeld ChatGPT. Hoe gaan we dat gebruiken? Ik zie AI niet als een bedreiging, maar als een kans om de productie van teksten op te schroeven en klanten sneller te helpen. Mijn advies: grijp die kans, voordat je klanten het zelf doen!
Geef een reactie