
Na enkele magere jaren was de finale van het Eurovisie Songfestival 2013 dankzij Anouk weer een regelrechte hit. Het meest bekeken tv-programma van het jaar, nog voor de uitzending over de troonswisseling. Anno 2014 werd er alweer druk gespeculeerd over de kansen van Ilse en Waylon. Ik vond echter dat er nog iets ontbrak: een mooie glossy. Een woord dat perfect past bij het klatergoud van het songfestival, als een bruisende mix van muziek, cult en camp.
Fotograaf Babet haakte aan en introduceerde Katja, vormgever én songfestivalfreak. Katja is deze maand zelf in beeld in de glossy van Chantal Janzen, mede-presentator van het songfestival 2021. Zo groeide ons team tot zo’n twintig enthousiaste vrijwilligers, elk met een eigen taak. Ook artiesten werkten graag mee. Zoals Ilse en Waylon, nog niet bewust van hun naderende podiumplaats. Ik had leuke interviews met Ronnie Tober (deelnemer 1968), Michelle (deelnemer 2001) en Sandra Reemer (Neerlands’ recorddeelnemer).
Er was slecht een minpuntje: we waren te druk bezig met de inhoud en te weinig met de marketing. De gratis krant Metro wilde ons blad graag verspreiden, maar er bleek te weinig tijd om adverteerders te werven. De glossy verscheen daarom in beperkte oplage in eigen beheer, een dag(!) voor het Eurovisie Songfestival 2014 in Kopenhagen… Maar onze trots op dit mooie blad is er beslist niet minder om!
Walter Wijnhoven – www.walterschrijft.nl