
We ontmoetten elkaar in de tijd dat je nog handen mocht schudden. Na een uurtje praten stak Dolf Kos de zijne naar me uit en zei: ‘Gefeliciteerd met je opdracht!.’ Dat was het begin van een maandenlange samenwerking die uiteindelijk resulteerde in zijn boek From hero to zero.
Avondenlang heb ik de verhalen over zijn ondernemerschap aangehoord. Hoe hij eigenlijk niets met auto’s had, maar toch een groot bedrijf wist te bouwen met een wagenpark van ruim 200 auto’s. Hij overleefde de start van de crisis in 2008 door zijn aandacht te verleggen naar de wereld van cadeaubonnen, groeide daarmee opnieuw spectaculair maar moest in 2011 toch de handdoek in de ring gooien. Van Ferrari’s tot faillissement. Dat doet wat met een ondernemer.
Ik vind het fascinerend om als ghostwriter zulke verhalen te mogen opschrijven. From hero to zero is het eerste boek dat is uitgegeven bij De CoPublishers, een label van Van Duuren Media voor auteurs die een boek in eigen beheer willen publiceren. De blije foto’s waarmee Dolf nu met zijn boek op social media verschijnt, stemmen me trots.
Linda van ’t Land – www.bureaulila.nl