
Voor leden van Tekstnet
Je dacht alles goed afgesproken te hebben met je klant, maar dan ontstaat er tóch discussie.
De toon van je artikel ‘moet bij nader inzien toch echt anders’. De feedback op je tekst komt neer op een totaal nieuwe briefing. Diverse betrokkenen hebben ‘er ook nog eens naar gekeken, dus we zijn er toch nog niet helemaal’. Het factuurbedrag ‘kan toch niet kloppen voor zo’n korte tekst?’. Of je klant verwacht dat je binnen twee weken het hele jaarverslag terugmailt. O ja, en je wilt vast nog wel even die serie sociale media-posts online zetten.
Gedoe in de samenwerking is vervelend voor de klant én voor jou.
Daarom is het goed eens stil te staan bij de vraag: wat zit er achter het gedoe? Hoe raak je in dit soort situaties beland? Zit er een patroon achter?
En hoe raak je er weer uit op een constructieve manier? Kun je ze zelfs vermijden? In deze praktische workshop krijg je tips en ideeën aangereikt.
Dit komt o.a. aan bod
- Hoe je duidelijkheid schept
- Hoe je alerter wordt op realistische én onrealistische verwachtingen (van je opdrachtgever, van jezelf)
- Op welke manier je een constructief gesprek voert met je klant over verwachtingen, zodat je klant goed weet wat hij of zij kan verwachten
- Handige vragen en zinnen om paraat te hebben in gesprek met je opdrachtgever
- Herkenbare praktijksituaties, bijvoorbeeld: wat als de opdrachtgever aan jouw tekst gaat sleutelen, maar jij ziet geen verbetering. Wat doe je bij onbegrip over hoeveel tijd dat korte tekstje kost (misschien wel meer dan een lange tekst…)? Wat als een correctieronde dreigt te verzanden in een langdurig proces?
Tijdens de workshop kunnen jij en je collega’s praktijksituaties inbrengen waarvan we allemaal kunnen leren. Daarnaast vertelt Jan Wolter openhartig en met humor over waar hij als tekstschrijver zelf tegenaan liep in de samenwerking met opdrachtgevers.
Voor wie?
Deze workshop is ideaal voor tekstschrijvers die goed werk willen leveren, streven naar tevreden klanten én hun eigen grenzen en werkplezier beter willen bewaken.
Over de trainer
Jan Wolter Bijleveld heeft in de rol van tekstschrijver zo’n 25 jaar ervaring met klantrelaties opgedaan. Hij verzorgt nu trainingen voor diverse organisaties, steeds met het thema ‘verwachtingen’ als middel voor reflectie, gesprek en ontwikkeling. Ook is hij podcastmaker en docent bij The School of Life Amsterdam. Jan Wolter is auteur van het boek Wat had je dan verwacht?
Workshopdetails
- Vrijdag 12 januari 2024, 10.00 – 17.00 uur
- Business Center Wisselspoor, Utrecht
- Aantal deelnemers: maximaal 18.
- Investering: leden € 145,= en plus-leden € 130,=
Lees hier de kleine lettertjes bij Tekstnet-workshops over annuleren, pluspunten, etc.
Aanmelden
Meld je hier aan. Let op: doe dat uiterlijk 21 november 2023!
Na je aanmelding verstuurt het secretariaat een factuur. Daarin staat een iDeal-link waarmee je het bedrag makkelijk kunt overmaken. Of maak het bedrag over op rekening NL10INGB 0006172435 t.n.v. Vereniging Tekstnet.
Als je de factuur hebt ontvangen, is je aanmelding definitief. Je bent dan verplicht om te betalen. Heb je een week na je aanmelding nog geen bevestiging ontvangen, stuur dan een berichtje naar secretariaat@tekstnet.nl.
Heb je interesse voor deze workshop, maar komt de datum je niet uit? Laat het ons weten. Bij veel belangstelling kunnen we een extra editie organiseren.
Met inhoudelijke vragen kun je terecht bij Marian van den Berge en Cecile Keller.
Foto: Antoni Shkraba, www.pexels.com