Een tekst waarmee je websitebezoekers overtuigt om in actie te komen. Een product bestellen, inschrijven voor een nieuwsbrief of het aanvragen van een offerte: trainer Etienne Donicie leert je hoe je bezoekers aanzet tot conversie, de klik op die knop!
Je leert overtuigen met woorden en beeld
Wat is belangrijk bij tekst én beeld voor beeldscherm? Met welke woorden prikkel je geïnteresseerden? En hoe schrijf je met de PAS-formule een pakkend intro? De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini, neuromarketing en de carewords van McGovern komen uiteraard voorbij. Net als inspirerende voorbeelden van call-to-actions (cta’s) van grote bedrijven en organisaties. Ook leer je wat killing is als je lezers wilt overtuigen. En je ontdekt 8 stijlmiddelen waarmee je de lezer in 3 zinnen boeit.
Etienne wisselt theorie af met schrijfoefeningen. Dus neem je laptop en eigen webteksten mee en maak ze al tijdens de workshop doelgericht(er) en onweerstaanbaar(der).
Voor wie?
De workshop is bedoeld voor tekstschrijvers, webredacteuren en communicatieprofessionals die teksten voor websites en nieuwsbrieven schrijven en daar meer conversie uit willen halen. Om in de nabespreking van de schrijfopdrachten iedereen optimaal aandacht te kunnen geven is er slechts plaats voor 10 deelnemers.
Over Etienne Donicie
Etienne Donicie is sinds 1995 bezig met content voor online kanalen en werkt als trainer, adviseur en interim contentstrateeg. Bij veel organisaties heeft hij in de keuken kunnen kijken: webwinkels, mediabedrijven, ministeries, banken, verzekeraars en non-profit organisaties die fondsen willen werven. Die ervaring brengt hij over in zijn trainingen en adviezen, altijd met een praktische insteek, want: “Hoorcolleges geven is voor mij niet leuk en ook niet voor de deelnemers. Ik laat jou theorie direct vertalen naar jouw eigen dagelijkse praktijk. Je gaat met bruikbare tools en plannen terug naar de eigen werkplek.” Voor meer informatie zie Etiennes website of zijn LinkedIn-profiel.
Workshopdetails
- Datum: vrijdag 25 maart 2022
- Tijd: 09.30 – 16.30 uur (inloop vanaf 09.15 uur)
- Locatie: Business Center Het Wisselspoor, 2e Daalsedijk 8D Utrecht
- Voor wie: leden van Tekstnet en Logeion
- Aantal deelnemers: maximaal 10
- Investering: leden en leden Logeion: € 150 | Plus-leden € 135 (inclusief koffie/thee/fris en lunch; btw niet van toepassing)
Neem je laptop mee. En webteksten of mails waarmee je tijdens de workshop meteen aan de slag kunt.
Punten voor Pluslidmaatschap
Deelname aan deze workshop levert je 1 punt op voor het Pluslidmaatschap. Na afloop krijg je een digitaal certificaat als bewijs van deelname. Bewaar je certificaten en registreer ze in de Pluslidapp.
Aanmelden
Meld je uiterlijk 25 februari 2022 aan via het Tekstnet-aanmeldformulier. Na je aanmelding verstuurt het secretariaat een factuur. Daarin staat een iDeal-link waarmee je het bedrag gemakkelijk kunt overmaken.
Je kunt ook met een overschrijving via de bank betalen. Maak dan € 150 (leden en leden Logeion) of € 135 (Plusleden) over op rekening NL10INGB 0006172435 t.n.v. Vereniging Tekstnet. Je aanmelding is definitief als je betaling binnen is.
Heb je één week na je aanmelding nog geen bevestiging ontvangen, stuur dan een berichtje naar secretariaat@tekstnet.nl.
Verhinderd?
Ben je toch verhinderd? Je kunt annuleren tot uiterlijk 25 februari 2022. Stuur hiervoor een mail naar secretariaat@tekstnet.nl.
Je betaalt dan alleen € 15 administratiekosten. Als je na 25 februari 2022 annuleert, betaal je het volledige bedrag van € 150 of € 135.
Meer weten
Met inhoudelijke vragen kun je terecht bij Annemieke Bos. of Mieke van Meer.