Hoe zorg je ervoor dat je boodschap bij mensen blijft plakken? Het antwoord: vertel een verhaal!
Al sinds mensenheugenis smullen mensen van verhalen. Een levendig verhaal gaat erin als koek. Het verhaal doet iets met het brein van de lezer en beklijft daardoor beter dan een droog artikel. Als je voor een klant een belangrijke boodschap communiceert, denk dan ook eens aan storytelling.
In speeches, presentaties en contentmarketing zoals blogs, video’s en sociale media-posts zijn de principes van storytelling goed te gebruiken.
Ontdek in deze workshop hoe je:
- een verhaal opbouwt en hoe je als organisatie meer verbindt met het publiek
- een spanningsboog creëert (en welke technieken je inzet om je verhaal spannender te maken)
- flat characters voorkomt
Je krijgt ook inzicht in:
- wat storytelling doet in je brein en waarom het zo goed werkt
- universele verhaalprincipes die altijd werken
- wat je voortaan anders wil doen
Vorm workshop
Je hoort veel over de theorie (afkomstig uit de psychologie en narotologie), waardoor je de werking van storytelling goed gaat begrijpen. We gaan ook praktisch aan de slag met oefeningen.
Voor wie?
De workshop is bedoeld voor tekstschrijvers, copywriters en communicatieadviseurs die hun opdrachtgevers nóg beter willen helpen hun boodschap over te brengen.
Over de trainer
Alexandra Smith (1975) is een spreker, trainer, schrijver en verhaalcoach. Als verhaalcoach begeleidde ze communicatieprofessionals, wetenschappers, bankiers, salesteams, gemeentepolitici, officieren van justitie, rechters, consultants, journalisten, TEDx-sprekers, beleidsmedewerkers en tientallen organisaties met hun verhalen.
In Brussel en Luxemburg traint ze regelmatig managers bij de Europese Commissie en Parlement met hun communicatievaardigheden. Zij combineert haar kennis van storytelling met haar achtergrond als theaterwetenschapper en -maker. Ze begeleidt en schrijft ook speeches.
Alexandra Smith is ook auteur en een veelgevraagd spreker op MKB-events. Eind 2015 gaf ze een TEDx-talk over de kracht van het delen van persoonlijke verhalen.
Workshopdetails
- Inloop vanaf 09.30 uur
- Aantal deelnemers: maximaal 15
- Investering: Plus-leden € 130 | Tekstnet-leden en leden Logeion: € 143
- Inclusief: koffie/thee/fris en lunch
Lees hier de kleine lettertjes bij Tekstnet-workshops. Over annuleren, pluspunten, etc.
Aanmelden
Meld je uiterlijk 15 augustus 2022 aan via het aanmeldformulier. Na je aanmelding verstuurt het secretariaat een factuur. Daarin staat een iDeal-link waarmee je het bedrag makkelijk kunt overmaken. Of maak het bedrag over op rekening NL10INGB 0006172435 t.n.v. Vereniging Tekstnet.
Je aanmelding is definitief als je betaling binnen is. Heb je een week na je aanmelding nog geen bevestiging ontvangen, stuur dan een berichtje naar secretariaat@tekstnet.nl.
Meer weten
Met inhoudelijke vragen kun je terecht bij Cecile Keller.