Wegens succes herhaald!
Tekstnetleden over de eerste editie: “Het overtrof mijn verwachtingen; veel verdieping en waardevolle informatie. “ En: “heel professioneel, veel kennis uit de praktijk.”
Herkenbaar?
Je opdrachtgever wil in het FD, NRC of Volkskrant komen, maar er lijkt weinig pr-waardig nieuws onder de zon. Terwijl je andere klant, waarvoor je elke maand blogt, ineens volop in de schijnwerpers staat. Maar dan wel op een vervelende manier, want de organisatie ligt flink onder vuur. Bij dergelijke negatieve publiciteit moet een organisatie bepalen: hoe en met welke boodschap treden we naar buiten?
Of het nou gaat om gewenste of ongewenste media-aandacht, als tekstschrijver kun je een meedenkende partner zijn. Vooral bij het schrijven van die boodschap en het (pers)bericht. Hoe pak je dat allemaal aan?
Na deze stoomcursus weet je:
- hoe je je rol als tekstschrijver oppakt bij onverwachte gebeurtenissen en crises
- waar je bij het schrijven van een reactie, boodschap of persbericht rekening mee moet houden en wat je absoluut niet moet doen (om een grotere reputatieschade te voorkomen)
- op welke manieren jij je opdrachtgever kunt helpen proactief en positief in het nieuws te komen
Het programma
We hebben een leuk, vol programma:
- Voorbeelden van een goed en een slecht geformuleerde boodschap en de gevolgen ervan
- Theorie: hoe bouw je een boodschap op? Welke ingrediënten moet het bevatten?
- Wat is eigenlijk ‘nieuws’?
- Hoe breng je zelf nieuws aan? (er zijn 10 methoden!)
- In groepjes ga je aan de slag met zowel een positieve als een negatieve casus. Je formuleert een kernboodschap en bedenkt welke kritische vragen jouw klant kan verwachten van journalisten.
Voor wie?
Voor tekstschrijvers, copywriters en communicatieadviseurs die hun klant onderbouwd willen adviseren bij gewenste én ongewenste media-aandacht.
Over de trainer
Youssef Eddini is als mediatrainer gespecialiseerd in woordvoering, crisiscommunicatie en het (re-)branden van merken. Hij richt communicatieafdelingen in en traint en coacht de medewerkers. Hij doet dit vanuit communicatiebureau Van Luyken en het label De Trainingsstudio, waar hij managing director van is. Youssef werkt regelmatig samen met tekstschrijvers.
Voorheen heeft hij in diverse communicatiefuncties gewerkt bij ABN AMRO, KLM, Transavia, NOS, NPO, Ziggo en de Politie.
Workshopdetails
- Datum: 14 maart 2025
- Tijd: 10.00 – 17.00 uur (inloop vanaf 9.30 uur)
- Locatie: Aristo Lunetten, Brennerbaan 150 3524 BN Utrecht
- De locatie is direct naast NS-station Lunetten (https://aristo.nl/bereikbaarheid-utrechtlunetten/)
- Aantal deelnemers: maximaal 17
- Prijs: € 195,- | Plusleden: € 175,-
- Lunchbuffet en koffie & thee zijn inbegrepen
- Deelname aan deze workshop levert je 1 punt op voor het Pluslidmaatschap
Aanmelden
Meld je uiterlijk 14 februari 2025 aan via het Tekstnet-aanmeldformulier. Na je aanmelding verstuurt het secretariaat een factuur. Daarin staat een iDeal-link waarmee je het bedrag makkelijk kunt overmaken. Of maak het bedrag over op rekening NL10INGB 0006172435 t.n.v. Vereniging Tekstnet.
Als je de factuur hebt ontvangen, is je aanmelding definitief. Je bent dan verplicht om te betalen. Heb je een week na je aanmelding nog geen bevestiging ontvangen, stuur dan een berichtje naar secretariaat@tekstnet.nl.
Heb je interesse voor deze workshop, maar komt de datum je niet uit? Laat het ons weten. Bij veel belangstelling kunnen we mogelijk een extra editie organiseren.
Lees hier de kleine lettertjes bij Tekstnet-workshops. Over annuleren, pluspunten, etc.
Meer weten?
Met inhoudelijke vragen kun je terecht bij Bianca Kuijpers of Cecile Keller.
Geef een reactie