Hoe schrijf je nou écht ‘voor Google’?

Geschreven in door Gerti Vos0 reacties

Georganiseerd door: Tekstnet

Datum en tijd
21 september 2018
10:00 - 16:00 uur

Locatie
Utrechts Centrum voor de Kunsten (UCK)
Domplein 4
Utrecht


Exclusief voor Tekstnet: een praktische workshop SEO-copywriting door Roy Ishak en Arjan Jonker

Hordes zogenaamde ‘SEO-copywriters’ bezorgden ons vak een slechte naam. Teksten, volgespamd met ‘keywords’, alleen maar om hoog in de zoekmachineresultaten te komen. Dat die tekst uiteindelijk geconsumeerd moest worden door daadwerkelijke mensen, vergaten zowel opdrachtgever als tekstschrijver. Dat leverde onleesbare gedrochten op. Nog steeds komen we ze tegen op websites. Te vaak.

Maar wij, Tekstnetters, weten beter

Wij schrijven altijd voor de doelgroep, vóór alles. Liever op pagina 4 van Google’s zoekresultaten dan bovenaan met een tekst geschreven voor robots. Toch?
Maar ja…onze opdrachtgevers zijn standvastig: ‘Breng mij hoger in Google!’ Wat doe je dan als tekstprofessional? Moeten we onszelf verloochenen om onze broodheer tevreden te stellen? Nee toch zeker?

Maar wat nu als…

Wat nu als doelgroepgericht schrijven en SEO-copywriting samenvallen? Als je júist door SEO je tekst doelgroepgerichter kan maken dan ooit?
Eigenlijk zou je tegenwoordig geen webtekst meer moeten willen schrijven zonder SEO. Omdat je anders kansen laat liggen en kernkwaliteiten mist die elke tekstschrijver moet bezitten anno 2018.

Deze workshop SEO-copywriting leert je alles wat je nodig hebt

Alles wat je nodig hebt om SEO-teksten van hoge kwaliteit af te leveren:

Zoekwoordenanalyse

  • Hoe achterhaal je zoektermen?
  • Hoe bepaal je welke zoekterm(en) je gebruikt?
  • Met welke SEO-regels moet je rekening houden?

Van analyse naar tekst

  • Wat zijn zoekintenties en wat kun je ermee?
  • Hoe bouw op basis van een zoekwoordenanalyse je tekst op?
  • Invalshoek & argumentatie

Workshopdetails

Datum: vrijdag 21 september 2018
Aantal cursisten: Er is plaats voor maximaal 20 deelnemers. Tekstnetleden en Logeionleden zijn welkom.
Duur: 10.00 – 16.00 uur (inloop vanaf 9.30 uur)
Locatie: Utrechts Centrum voor de Kunsten (UCK), Domplein 4, Utrecht
Benodigd materiaal: laptop
Investering: € 120 euro (inclusief koffie/thee en lunch, btw niet van toepassing)

Over de trainers

Roy Ishak is vóór alles copywriter. Daarnaast is hij SEO-specialist en content marketeer. Dankzij zijn teksten en succesvolle contentstrategieën schreef hij miljoenen bij elkaar voor zijn opdrachtgevers. Roy is ook trainer; hij kreeg in 2014, 2015, 2016 en 2017 de titel ‘Beste Opleider van Nederland’. Inmiddels bouwt hij aan een succesvol vlog over copywriting en SEO.

Arjan Jonker specialiseerde zich in SEO-tekstschrijven. Met zijn tekstbureau Waardevolle Webteksten richt hij zich sinds 2013 exclusief op schrijven voor internet.

Na de succesvolle workshop van december 2016 bundelen Roy en Arjan opnieuw hun krachten. Dat is jouw kans om schaamteloos te profiteren van hun gezamenlijke kennis over SEO-copywriting.

Aanmelden

Meld je uiterlijk donderdag 13 september 2018 aan via het Tekstnet-aanmeldformulier.
Wacht op de bevestiging en maak dan € 120 over op rekening NL10INGB 0006 1724 35 t.n.v. Vereniging Tekstnet. Na betaling ontvang je van het secretariaat van Tekstnet een factuur met daarop de vermelding ‘betaald’. Je aanmelding is definitief als je betaling binnen is.

Verhinderd?

Ben je verhinderd? Je kunt annuleren tot uiterlijk 13 september. Stuur hiervoor een mail naar bijeenkomsten@tekstnet.nl. Je betaalt dan alleen € 15 administratiekosten. Als je na 13 september annuleert, betaal je het volledige bedrag van € 120.

Meer weten

Met inhoudelijke vragen kun je terecht bij Naomi van Loon.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.