Hoe zorg je voor meer verkeer naar je website? Hoe trek je de aandacht van de bezoeker en hoe houd je die vast? Je hebt wel kennis van de werking van websites, sociale media en nieuwsbrieven, maar hoe verleid je de bezoeker om alle kanalen te bekijken?
Wil je de bezoeker sturen, dan is het belangrijk dat je je content goed op elkaar afstemt. Dan is inzicht nodig in hoe content, mailings en SEO elkaar onderling beïnvloeden. En hoe je daarmee de organisatiedoelen van jouw klant het beste ondersteunt.
In vogelvlucht neemt trainer Geert Poort je mee in het landschap van online redactie anno 2020 met deze drie uitgangspunten:
- Vindbaarheid
- Toegankelijkheid
- Deelbaarheidsfactor van ‘posts’ (shareability).
Oefeningen doen
Tijdens de workshop kun je oefenen met:
- do’s en don’ts van schrijven voor online
- de verschillende schrijfstijlen die je kunt gebruiken
- koppen (headers) die de aandacht trekken
- gebruik van ‘voice search’ en ‘snippets’ om beter vindbaar te zijn
- tips voor content gericht op conversie
Je leert:
- waarmee je de aandacht van de bezoeker trekt
- hoe je de bezoeker verleidt tot verder klikken (call to action)
- meer respons te krijgen op je ‘posts’
- hoe je gebruik maakt van nieuwe ontwikkelingen zoals ‘voice search’
- hoe je online media naast elkaar gebruikt en hoe deze elkaar versterken
Over Geert Poort
Geert Poort is trainer en communicatieadviseur, gespecialiseerd in online communicatie. Hij heeft ruime ervaring als trainer voor overheden, profit- en non-profitorganisaties. Ook traint hij redacteuren en journalisten bij [De Redactie] en de NVJ. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Dit doet hij vanuit zijn trainings- en communicatieadviesbureau Poorttaal.
Geert is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, de opvolger van het Handboek Webredactie. Het handboek geeft een uitgebreid overzicht van de kennis en vaardigheden die een contentspecialist in huis moet hebben.
Workshopdetails
Datum: dinsdag 16 juni 2020
Tijd: 10.30 – 13.00 uur
Locatie: online via Zoom
Voor wie: beginnende en ervaren tekstschrijvers, copywriters en communicatieadviseurs die online content creëren voor hun klanten.
Aantal deelnemers: maximaal 17
Kosten: geen, deelname aan deze workshop is gratis.
Aanmelden
Meld je uiterlijk 31 mei 2020 aan via het Tekstnet-aanmeldformulier. Je ontvangt daarna een bevestigingsmail met de link voor de Zoom-sessie.
Heb je een week na aanmelding nog geen bevestiging ontvangen? Stuur dan een bericht naar secretariaat@tekstnet.nl.
Ben je verhinderd? Laat het weten via een mail naar secretariaat@tekstnet.nl.
Meer weten?
Met inhoudelijke vragen kun je terecht bij Cecile Keller en Arthur Snaauw.
Photo by JESHOOTS.COM on Unsplash