Online is alles meetbaar. Dus ook het effect van de teksten die wij schrijven. En dat is prachtig. Eindelijk kunnen we onze meerwaarde als tekstschrijver aantonen: de vindbaarheid van een webpagina. Het aantal bezoekers dat de pagina bezoekt. En wat ze daar doen. Hiervoor zijn vele tools beschikbaar. Google Analytics is de bekendste tool. De mogelijkheden van dit programma zijn eindeloos, maar daardoor is het ook één groot doolhof. Hoe word je wijs uit al die data? Je ontdekt het met Arjan Jonker op 24 september in een uiterst praktische methode om Google Analytics naar je hand te zetten.
Voor wie is deze workshop?
Wil jij je opdrachtgevers laten zien dat je geen kostenpost bent, maar een investering die rendement oplevert? Ben je nieuwsgierig welk effect jouw webteksten sorteren? Wil je – kortom – weten of jouw teksten online ‘werken’? Dan is deze workshop voor jou.
Dit heb je nodig
Toegang tot Google Analytics-gegevens van minimaal één website (van een klant of van je eigen website) is een vereiste om mee te kunnen doen. Tijdens de workshop ga je direct met deze gegevens aan de slag. Aan het einde van de dag ga je naar huis met je eerste analyse. Om aan je opdrachtgever te presenteren, óf te gebruiken om je eigen website te verbeteren.
Dit leer je
- Hoe je de ‘Google-ranking’ van websites meet.
- Hoe je het bezoekersgedrag in kaart brengt.
- Hoe je resultaten meet op een website (conversie).
- Hoe je je bevindingen overzichtelijk en begrijpelijk rapporteert aan je opdrachtgever.
Je leert dus niet hoe je aan de hand van Google Analytics betere webteksten schrijft. Je leert of webteksten effectief zijn, en of ze aangepast moeten worden om meer resultaat te behalen.
Over Arjan Jonker
De workshop wordt gegeven door Arjan Jonker, tekstschrijver sinds 2006 en inmiddels gespecialiseerd in webteksten. In 2013 veranderde hij daarom de naam van zijn bedrijf in Waardevolle Webteksten. Over webteksten en Google Analytics zegt hij:
“Voorheen wist ik bar weinig van Google Analytics. Ik schreef webteksten, maar leverden die mijn klant iets op? Alleen ondubbelzinnige contactaanvragen gaven hiervan een indicatie. Veel andere resultaten bleven ongezien. Ik deed zelfstudie en volgde cursussen in Google Analytics. Die kennis heb ik vertaald naar mijn eigen methode. Die werkt uitstekend om mijn opdrachtgevers de meerwaarde van mijn werk te tonen. Deze kennis deel ik graag met mijn vakcollega’s.”
Punten voor Pluslidmaatschap
Deelname levert je 1 punt op voor het Pluslidmaatschap. Na afloop ontvang je een digitaal certificaat als bewijs van deelname. Bewaar je certificaten en registreer ze in de Pluslidapp.
Workshopdetails
- Datum: 24 september 2021
- Tijd: 10.00 – 16.30 (inloop vanaf 09.45 uur)
- Locatie: Business Center Het Wisselspoor (gebouw Z), 2e Daalsedijk 8D, Utrecht
- Voor wie: leden van Tekstnet en Logeion
- Aantal deelnemers: maximaal 12
- Investering: leden Tekstnet € 130 | Plusleden Tekstnet € 117 (btw niet van toepassing)
Aanmelden
Meld je uiterlijk 1 september aan via het Tekstnet-aanmeldformulier. Na je aanmelding via de website verstuurt het secretariaat een factuur. Daarin staat een IDeal-link waarmee je het bedrag gemakkelijk kunt overmaken.
Je kunt ook met een overschrijving via de bank betalen. Maak dan € 130 (leden) of € 117 (Plus-leden) over op rekening NL10INGB 0006172435 t.n.v. Vereniging Tekstnet. Je aanmelding is definitief als je betaling binnen is.
Heb je één week na je aanmelding nog geen factuur ontvangen, stuur dan een berichtje naar bijeenkomsten@tekstnet.nl.
Verhinderd?
Ben je toch verhinderd? Je kunt annuleren tot uiterlijk 1 september 2021 Stuur hiervoor een mail naar bijeenkomsten@tekstnet.nl. Je betaalt dan alleen € 15 administratiekosten. Als je na 7 juni 2021 annuleert, betaal je het volledige bedrag van € 130 of € 117.
Meer weten
Met inhoudelijke vragen kun je terecht bij Mieke van Meer en Cecile Keller.